فرودگاه بین المللی آبادان

فرودگاه بین المللی آبادان

توسعه سرمایه‌گذاری در فرودگاه آبادان دور از انتظار نیست

تاریخ انتشار: 9/04/1393

 
مدیر فرودگاه آبادان با بیان اینکه این فرودگاه قابلیت سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را دارد، گفت: فضا برای تعامل و همکاری بخش خصوصی و ورود آن به بخش‌های مختلف فرودگاهی فراهم شده است.
محمدرضا رضایی مدیر فرودگاه آبادان در گفتگو با پرتال خبری شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه فرودگاه آبادان با قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند به‌عنوان یکی از مناطق آزاد کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌یی برخوردار است، گفت: با توجه به این جایگاه، به‌طور حتم توسعه سرمایه‌گذاری در این فرودگاه دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه فرودگاه آبادان قابلیت سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را دارد، اظهار داشت: فضا برای تعامل و همکاری بخش خصوصی و ورود آن به بخش‌های مختلف فرودگاهی فراهم شده است.
وی ادامه داد: با توجه به همجواری فرودگاه آبادان با مرز کشور عراق، فرصت مناسبی است تا در صورت فراهم شدن امکانات و سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها و پروژه‌ها در منطقه بتوانیم اقدامات حمل‌ونقل هوایی مناسبی را انجام دهیم.
رضایی با اشاره به اینکه تاکنون سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این فرودگاه صورت نگرفته است، گفت: به‌منظور ورود سرمایه‌گذاران به این فرودگاه نیازمند بسترسازی هستیم چراکه این فرودگاه با در اختیار اپرون، آشیانه و سوله مجاز و همچنین مساحت زیادی زمین به‌منظور احداث فضاهای نگهداری و تخلیه و بارگیری زمینه را برای ورود بخش خصوصی فراهم کرده است.
وی خاطرنشان کرد: فرودگاه آبادان از امکانات و شرایط مناسبی برای ایجاد ترمینال بار و آموزشگاه خلبانی  برخوردار است و برای مذاکره با سرمایه‌گذاران جهت فرصت‌های سرمایه‌گذاری به صورت اجاره و مشارکتی اعلام آمادگی می‌کند



:
:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

پیشگفتار

فرودگاه آبادان در زمره اولین فرودگاههای کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران احداث شده است. این فرودگاه در ضلع شرقی جزیره آبادان در موقعیت جغرافیایی 48 درجه و 13 دقیقه و 42 ثانیه طول شرقی و 30 درجه و 22 دقیقه و 16 ثانیه عرض شمالی در زمینی به مساحت 372/66 هکتار واقع گردیده است که از شرق و جنوب به شهر آبادان به فاصله 10 کیلومتر تا مرکز شهر، از شمال به خرمشهر و از غرب به رودخانه اروند و مرز کشور عراق منتهی می شود. کمترین فاصله فنس این فرودگاه تا مرز عراق 1800 متر در جنوب فرودگاه موقعیت باند 32R واقع گردیده است.
امکانات وب
Google

در اين سایت
در كل اينترنت